Vlastnosti lidí vhodných pro startup

Tak jsem se tu zase rozohnil nad jedním interním chatem v 1 ráno… Tak to raději napíšu sem, ať to nemusím pořád opakovat :-)

- Selský rozum (Musí umět vymyslet na čem bude dělat, co řešit a jak. To české školy neučí. Lidi kteří ho mají poznáte na první pohled. Dejte před ně problém a oni si s ním poradí. Neptají se vás na každou blbost. Prostě intuitivně cití, co je správně. Adaptují se. Člověk bez selského rozumu bude na neznámé půdě mimo comfort zone - a rybu na suchu poznáte taky na první pohled (v kombinaci s posledním bodem možná až na ten druhý) :-) )

- Drive (Musí chtít makat a musí mít energii makat. Startupy jsou těžké a často se počítá každý den. Ať už kvůli financím nebo kvůli dotahující se konkurenci. Nebo náročnému CEO ;-) )

- Rychlá exekutiva (Když maká, tak to musí mít rychlé vysledky. Jen drive nestačí. Chtěl bych zdůraznit slovo “maká”. Ve startupu nepotřebujete analyzátory a prezentátory. Potřebujete dříče. Potřebujete někoho, kdo věci buď udělá sám, nebo je deleguje a umí lidi dotlačit k výsledku. Opakem je člověk, který někomu pošle email a za měsíc se diví, že to ještě není. Nebo už vám druhý měsíc opakuje na otázku “V čem je problém?” tu samou informaci. )

- Prozákaznický přistup (I když věci dělá rychle, tak pořád přemýšlí o tom nejdůležitějším. Tohle když dostanete do kultury firmy - že cokoliv se dělá, tak se dělá pro zákazníka (ať už to je koncák nebo firma) - tak máte napůl vyhráno. Budete se mnohem rychleji přibližovat tomu, co zákazník skutečně chce. A o tom ten byznys ve finále je, že :-) )

- No bullshit (Výmluvy, vysvětlování, dlouhé diskuze, slabá a zdlouhavá zpětná vazba - mor každé firmy. Když si někdo bude chtít kvůli každé pytlovině s vámi “sedat”, když na každou výtku bude mít tunu argumentů “proč to nejde”, když je kažý email na 15ti minutové čtení… Víte co máte dělat!)

Tak. Kdo se hlásí?